lokális seo, lokális keresőoptimalizálás, google cégem
Posted on / by Csiffary Gergely / in Egyéb kategória

Hogyan Váljunk Láthatóvá a “Szűkebb” Környezetünkben ? – Lokális Keresőoptimalizálás Ellenőrző Lista

A mai ügyfelek azonnali válaszokat akarnak. Az internet segítségével szinte bármilyen termékről, szolgáltatásról, vállalkozásról találhatnak információt, amikor csak szeretnének. A mobileszközök térnyerése tovább erősítette ezt a tendenciát. Ennek eredményeképpen a lokális “ a közelben” típusú keresések száma hatalmas mértékben megnőtt. 

Ebből adódóan soha nem volt olyan fontos mint ma hangsúlyozni a helyi keresések fontosságát. 

Az alábbi “lokális keresőoptimalizálás ellenőrzőlista” segít a hatásos indulásban.

A szaknévsori megjelenésünket “rázzuk gatyába”

Google és Facebook: Valószínűleg már most is rajta van a céged ezen két oldal valamelyikén. Ha nem, akkor ezt pótold a lehető leghamarabb, hiszen ezzel megnövelheted vállalkozásod online láthatóságát és így ügyfeleid könnyebben megtalálhatnak. A Google és a Facebook csak a jéghegy csúcsa a szaknévsori megjelenést tekintve, ugyanakkor ők a legbefolyásosabbak

Egyéb online szaknévsorok: Ezen kívül van jónéhány online szaknévsor (pl. Arany oldalak, szakma specifikus “cégtárak”, város/régió specifikus szaknévsorok stb.), amelyekre érdemes lehet gondolni. Nem könnyű megmondani,  hogy melyik lesz a nyerő, csak akkor, ha előre feltérképezzük azt, hogy célközönségünk milyen oldalakat látogat a  témával kapcsolatban. 

Igazoljuk, hogy mi vagyunk a szaknévsorban szereplő vállalkozás tulajdonosai: Nagyon sok cég nem igazolja pl. a Google számára, hogy a térképes szaknévsoron az ő cége van.  Ez egy pár perc alatt elvégezhető művelet, ami később rengeteg előnnyel járhat…

Legyen minden megjelenésünk naprakész: Győződjünk meg arról, hogy minden megjelenésünknél az aktuális cégnév, cím és telefonszám szerepel. Ezen kívül töltsünk fel nagyfelbontású képeket. A sikeres lokális keresőoptimalizálás érdekében kritikusan fontos, hogy az elérhetőségeink megjelenése egységes legyen minden szaknévsorban és weboldalon. 

Készítsünk átfogó keresési stratégiát

Weboldal optimalizálás: Mivel ma már a keresések nagy része mobileszközről történik, ezért a lokális keresőoptimalizálás elsőrangú fontosságú  sok cég számára. Emellett természetesen kötelező 100%-ban mobilra optimalizált weboldallal rendelkezni, hogy minden eszközön szépen jelenjen meg az oldalunk. 

Lokális vonatkozású tartalom:.Lokális (helyi) vonatkozású tartalom létrehozásával szintén előnyt szerezhetünk a hozzánk hasonló cégek oldalaival szemben. Amikor város/régió specifikus tartalmat hozunk létre használjunk releváns keresőszavakat, hivatkozzunk népszerű eseményekre és említsünk meg olyan dolgokat, amelyek megkülönböztetnek a versenytársaktól. Sok cég a blogját használja erre a célra.

Link építés: A Google kereső algoritmusainak az a célja, hogy a vásárlókat/fogyasztókat/ügyfeleket azokkal a cégekkel kösse össze, amelyek a legjobban megfelelnek az ő keresési kritériumaiknak. Az egyik fontos tényező ebben a cég weboldalára mutató külső hivatkozások (linkek) mennyisége és minősége. 

Gyűjtsük az Ügyfelektől származó véleményeket

Folyamatosság & Frissesség: Azok a cégek, akik folyamatosan kapnak az ügyfeleiktől online véleményeket, jobban teljestenek a lokális keresőoptimalizálásban. Győződjünk meg arról, hogy munkatársaink tisztában vannak a legjobb módszerekkel azzal kapcsolatban, hogy véleményírásra buzdítsák ügyfeleidet. 

Minőség & Mennyiség: A Google fontos tényezőként számításba veszi az online vélemények minőségét és mennyiségét. Ha sok jó véleménnyel rendelkezünk az javítja a lokális keresőoptimalizálásunk hatékonyságát és növeli a cégünk iránti bizalmat.  

Ha szeretnéd, hogy barátaid is hálásak legyenek ezért a cikkért, Oszd meg bátran! 🙂

lokális seo, lokális keresőoptimalizálás, google cégem

Vélemény, hozzászólás?